קידום בגוגל AI – כיצד קידום אורגני יהיה שונה בהסתכלות על העתיד?

AI הוא אחד הביטויים הטרנדיים ביותר בימינו, ובכל מקום כמעט שומעים אותו ועליו. אבל בינה מלאכותית היא לא רק טרנד חולף, אלא מהפכה של ממש. אין כמעט תחום בחיים שלנו שלא ישתנה בהשפעת ה-AI, בדיוק כפי שהאינטרנט שינה את החיים של כולנו. בפרט צפויים שינויים בתחום קידום האתרים בגוגל, כבר בעתיד הקרוב, וכאן בעמוד תמצאו סקירה שלהם.

השינוי המשמעותי של דפי תוצאות החיפושים בגוגל

כדי להבין איך צפוי להשתנות תחום הקידום האורגני, כדאי קודם כל להסתכל על השינויים בדפי תוצאות החיפושים בגוגל.

עד עכשיו מנוע החיפוש הציג שני סוגים של תוצאות: מודעות ממומנות שמוקמו בראש העמוד, ומיד לאחריהן רשימת אתרים שהאלגוריתם של גוגל העריך שיספקו מענה מוצלח לשאילתה של הגולש או הגולשת. בנוסף, בחלק מהמקרים, דף התוצאות כלל גם מפה ועליה עסקים רלוונטיים, לפעמים תמונות ועוד פריטי מידע שעשויים להועיל.

אחרי שה-AI כבר רכשה יכולות מרשימות, ובפרט את היכולת לייצר בעצמה טקסט קוהרנטי ורלוונטי, דף תוצאות החיפוש התעדכן (העדכון כבר בתוקף בארה"ב, ובקרוב מן הסתם יגיע גם לארץ): החלק החדש נקרא SGE, ראשי תיבות של Search Generative Experience, והכוונה היא לכך שגוגל בעצמו, באמצעות מודל שפה מתקדם שנקרא PaLM 2, יסכם עבור הגולשים מידע מאתרים שונים.

איך להתבלט בדפי תוצאות החיפושים החדשים?

גוגל מעריכה שגם כשלגולשים תוצע תשובה לשאלה ישירות בדף תוצאות החיפוש, עדיין רבים מהם יבחרו להיכנס גם לאתרים שבראש הרשימה – גם כדי לקבל מידע נרחב יותר, גם לצורך תשובות לשאלות ספציפיות וגם על-מנת לבחון כדאיות קניית מוצרים או הזמנת שירותים.

תחזית נוספת היא שהתחרות על תשומת הלב של הגולשים תהיה קשה יותר. כמו כן ייתכן שגוגל תצליח להתאים את דף תוצאות החיפוש באופן אישי לכל אחד ואחת, דבר שגם הוא מציב אתגר מורכב יותר בפני מקדמי אתרים.

המפתח להצלחה גם כשה-AI בתמונה הוא תוכן איכותי במיוחד: עדכני, מפורט, נוח לקריאה וקל להבנה, והכי חשוב – מועיל. בהקשר זה כדאי להדגיש שגוגל יודעת היום לא רק לזהות מילים וביטויים בתוך טקסט, אלא גם לפענח הקשרים, ולכן היכולת שלה להעריך איכותית אמיתית גבוהה יותר.

מחקר מילים וכתיבת תכנים בעזרת AI

ההתמודדות עם האתגרים החדשים מחייבת קבלת עזרה, והמקור האידיאלי לעזרה הוא כמובן הבינה המלאכותית עצמה. בהתאם קידום אורגני ב AI הוא למעשה הסתמכות על כלים מתקדמים לצורך המשימות השונות בתהליך הקידום של האתר.

דוגמה אחת היא הסתייעות בכלי AI לטובת מחקר מילות מפתח איכותי יותר. בינה מלאכותית מסייעת גם לשדרג את חוויית המשתמש לכל גולש וגולשת, כולל בהתאמה אישית – מפתח משמעותי בתחום הקידום מפני שמשך הזמן שבו הגולשים שוהים בכל אתר הוא פרמטר רלוונטי מבחינת גוגל.

כמו כן ניתן לנצל יכולות AI לטובת כתיבת תכנים מוכווני מטרה. באופן טבעי עדיין נדרשת מעורבות אנושית, כדי לוודא שהתכנים אכן עומדים בכל הקריטריונים – גם אלה של גוגל וגם אלה של הגולשים, אבל אם מתייחסים לבינה המלאכותית כאל חברה טובה, מוכשרת ומסורה שבאה לעזור לנו, אפשר בהחלט לשדרג את הקידום בזכותה.

מאמר נכתב ע"י חברת לינקשייק – קידום אתרים בגוגל בשימוש טכנולוגיית AI 

כתיבת תגובה