נגישות אתרים לרוב נתפשת על-ידינו יותר כחוק מרגיז ומעצבן. אבל זה הרבה מעבר. ויודעים מה? אם אתם עושים SEO לאתר שלכם, זה אפילו שווה!
נגישות אתרים היא כבר לא רק דרישה חוקית או מוסרית – היא גם כלי חיוני לשיפור נראות האתר ומשם לאותת למנועי החיפוש שיש כאן נכס דיגיטלי רציני, נכס שיכול בהחלט להרשים את הגולשים, ומשם את מנועי החיפוש (או במילים אחרות – חוויית משתמש).
איך למה וכמה? בואו נצלול יחד אל המאמר.
מבנה נכון של האתר ושיפור חוויית המשתמש
אתר נגיש מתאפיין במבנה ברור ופשוט לניווט, עם כותרות מסודרות (H1, H2, וכו'), טקסטים ברורים, ותפריטים ברורים שמאפשרים למשתמשים למצוא את המידע שהם מחפשים בקלות.
זה כמעט נשמע שאנחנו מלמדים אתכם כאן את הבייסיק של קידום אתרים, שכן מבנה זה לא רק עוזר למשתמשים, אלא גם ל"זחלנים" של מנועי החיפוש שסורקים את האתר. אבל! זה גם הבייסיק של אתר נגיש.
מנועי החיפוש מעריכים אתרים המסודרים בצורה לוגית ומספקים חוויית משתמש טובה, מה שמוביל לדרוגים גבוהים יותר. גם הגולשים בעלי המוגבלות יוכלו להתנייד באתר שלכם ולצרוך מידע, וגם מנועי החיפוש יראו את האתר שלכם באור חיובי.
תגיות אלט בתמונות
אחד מעקרונות הבסיס בנגישות הוא הוספת תגיות אלט לתמונות באתר, כדי לאפשר למשתמשים עם לקויות ראייה להבין את תוכן התמונות באמצעות קוראי מסך.
תגיות אלו, המכילות תיאור טקסטואלי של התמונה, משפרות גם את ה-SEO, כיוון שהן מספקות למנועי החיפוש מידע נוסף על התוכן באתר. זהו יתרון כפול: הן למשתמשים והן לקידום האתר.
תשקיעו בתגיות האלט שלכם! זה בהחלט מצדיק את המטרה.
תוכן טקסטואלי עשיר ומובן
אתרים נגישים מקפידים על תוכן טקסטואלי ברור, נגיש ומובנה בצורה המאפשרת לכל המשתמשים, כולל אנשים עם מוגבלות קריאה או לקויות למידה, לצרוך את התוכן בקלות.
תוכן כזה לרוב מותאם גם לדרישות ה-SEO: שימוש נכון במילות מפתח, כתיבה עניינית וממוקדת, ותוכן שמספק ערך אמיתי למשתמשים. כאשר התוכן ברור ומנוסח היטב, מנועי החיפוש מזהים זאת ומדרגים את האתר גבוה יותר.
הפחתת שיעור הנטיש
אמנם מדובר בפרמטר שכבר לא בדיוק נספר על-ידי גוגל בגוגל אנליטיקס (מה שנקרא: Bounce Rate), אבל עדיין תיתכן השפעה, וחשוב שננסה להשאיר את הגולשים שלנו באתר כמה שרק אפשר.
אתר נגיש מספק חוויית משתמש משופרת, שמובילה לכך שיותר מבקרים נשארים באתר לאורך זמן, צורכים את התוכן וממשיכים לגלוש לעמודים נוספים.
מנועי חיפוש מחשיבים נתונים כמו זמן השהייה באתר ושיעור הנטישה כאינדיקציות לאיכות האתר. לכן, נגישות טובה לא רק משפרת את חוויית המשתמש אלא גם תורמת למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
אז למה אתם מחכים? הנגישו את האתר שלכם!
נגישות אתרים אינה רק מחויבות חוקית או מוסרית – היא גם מהווה כלי חשוב לשיפור ה-SEO. שילוב של עקרונות נגישות, כמו מבנה נכון, תכנים ברורים ותגיות אלט, יכול לשפר משמעותית את נראות האתר במנועי החיפוש.
ואם אתם מחפשים חברה שתדע להנגיש לכם את האתר בצורה נכונה ומקצועית, יש לנו המלצה חמה על USER A נגישות אתרים. בקרו אצלם. (ויש להם גם בלוג מאוד אינפורמטיבי בתחום שכיף לקרוא בו).