בינה מלאכותית, AI, נכנסת לחיים שלנו במהירות מסחררת. היא משפיעה על עוד עוד תחומים, ויותר ויותר בני אדם מנסים להיעזר בה למטרות שונות. גם קידום בגוגל אפשר לשדרג בעזרת AI, וכאן בעמוד תמצאו סקירה של כל הדרכים שבהן הבינה המלאכותית יכולה לסייע להגדלת החשיפה לאתר.
תוכן בעל ערך אמיתי בשפה טבעית
גוגל נעזרת בבינה מלאכותית ומודלים חדשניים בתחום השפה כדי לבחון את רמת האיכות של אינספור התכנים שמועלים בכל האתרים. מנוע החיפוש, שבתחילת הדרך (בסך הכל לפני 25 שנים) ידע לזהות בעיקר מילות מפתח וקישורים, כבר יודע "להבין" טקסטים שלמים והקשרים. בהתאם, אם בעבר הציון של כל עמוד אינטרנט נקבע בעיקר לפי מספר הקישורים שהובילו אליו וצפיפות מילות המפתח, כיום הוא מושפע מאוד גם מאיכות התוכן והערך שהגולשים יכולים לקבל ממנו.
היצמדות למילות מפתח כבר לא מספיקה לקידום אורגני. תוכן מעניין, עדכני ומועיל, שכתוב בשפה טבעית – כן. ולכן, הבסיס של קידום אורגני בגוגל הוא יצירת תוכן כזה מתוך מחשבה על הגולשים.
בניית אסטרטגיית קידום בעזרת בינה מלאכותית
שילוב AI בתהליך קידום אתרים בגוגל חוסך זמן יקר, ובעיקר משפר את הביצועים. כבר בשלב הראשוני של בניית אסטרטגיית הקידום כדאי להיעזר בכלי בינה מלאכותית, ובפרט כאלה שיודעים להפיק את התובנות הנכון ממאגרי מידע גדולים. בדרך זו ה-AI עוזר למומחה בתחום ליצור תמונת מצב לגבי התחום שבו פועל האתר, ולהבין מהן הפעולות המועילות ביותר בדרך למקסימום חשיפה מחמיאה בגוגל. בנוסף מסייעים כלי AI ליישם את האסטרטגיה, למשל באמצעות בניית רשימת אתרים סמכותיים ורלוונטיים שכדאי להוציא מהם קישורים לאתר שאותו מקדמים.
כתיבת תוכן אותנטי עם AI
הבסיס של קידום אורגני בגוגל הוא כאמור תוכן איכותי. גוגל, חשוב לדעת, מגדירה תוכן כ"איכותי" רק אם הוא אותנטי. כלומר, נכתב בשפה טבעית ולא בשפה מלאכותית (שמאפיינת את ChatGPT, Claude ושאר כלים שיודעים לכתוב טקסטים). בהתאם אפשר להיעזר בכלים כאלה, למשל צורך מחקר או קבלת השראה ורעיונות, אבל חשוב מאוד לעבור על כל משפט ומשפט, ולוודא שהוא אנושי (כלומר, כזה שגולשים יקראו אותו ולא יגידו לעצמם שהוא נכתב ע"י בינה מלאכותית). השילוב בין הכלים המתקדמים למיומנות אנושית מייצר תכנים מוצלחים במיוחד, בזמן קצר יותר מבעבר – תרומה משמעותית לכל תהליך קידום.
תמונות מרשימות ו-וידאו רלוונטי
דרך מומלצת נוספת לשלב AI בתהליכי קידום בגוגל היא יצירת קטעי וידאו ותמונות בעזרת כלים רלוונטיים (שהולכים ומתרבים, וגם משתכללים מאוד. למשל Kling ו-Luma ליצירת סרטים, ו-Runway או Leonardo ליצירת תמונות).
מידע שמועבר באמצעים ויזואליים מעשיר מאוד את חוויית המשתמש בכל אתר, משכנע את הגולשים להישאר בו זמן רב יותר וגם מניע לפעולה. שילוב מדויק בין טקסט לוויז'ואל הופך את הדפים השונים באתר למרשימים במיוחד, והשיפור בדירוג בגוגל יגיע תוך זמן קצר.